سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روح .راه .ارامش

اضطراب مادر در دوران بارداری سبب مشکلات رفتاری کودکان می شود

بر اساس  نتایج  یک تحقیق بین اضطراب مادر و مشکلات  رفتاری در کودک  در سال های آینده  ارتباط وجود دارد، ضمن اینکه  اضطراب مادر در میزان  وزن  کودک  در هنگام  تولد  و جنسیت  نوزاد  تاثیر گذار است .

به گزارش خبرگزاری مهر بررسی ها نشان  می دهد که اگر  مادران  در طول  مدت  اولیه  بارداری  خود با استرس و اضطراب بالایی  مواجه شوند به احتمال  زیاد  فرزندان آنها  در سال های  بعد  با  مشکلات  رفتاری از قبیل  نقص در توجه مواجه  می شوند.

دکتر مارکوم از دانشگاه  لوون در بلژیک  در این زمینه  اظهار کرد: عوامل  دیگری  چون اضطراب مادر بعد  از تولد ، تحصیلات والدین  و مصرف سیگار مادر در دوران بارداری بر  نحوه رفتار کودک  تاثیر  گذار است.

براساس  این گزارش، پژوهشگران  دریافتند میزان اضطراب  مادر بین  هفته  دوازدهم  تا بیست و دوم بارداری از اضطراب  مادر در ماههای پایانی بارداری تاثیرگذارتر است.

به گفته وی این وضعیت تحت تاثیر اضطرابهای معمول زندگی به وجود نمی آید  و فقط  استرسهای  طولانی مدت سبب  افزایش آمادگی کودک برای به  وجود آمدن  این اختلالات  می شود .

به گفته آنان در طول  این مدت ،استرس می تواند  بر مغز  تاثیر گذاشته  و موجب اختلال  نقص در توجه ،فزون کنشی ،افسردگی و پرخاشگری کودک در سال های بعد شود